Zoek de fouten (Nederlands)

Mijn poging

De goastok is een typisch Twentse stok om (correctie ->) mee te pronken. De met een slinger versierde wandelstok is soms afgewerkt met een leren handvat, riempje of houten bolletje.

Tip:

https://vimeo.com/148713289

Ik heb als zowel Goa-stok als goastok gevonden:

http://www.twentsche-goa-stok.nl/goastok.html

Mijn poging:

Het handvat is volgens het internet van ganzenpennen gemaakt. En het riempje is van leer. ???

Twentsche, dus met ´sch´ is wat ouderwets. Tegenwoordig schrijven we het gewoon met een ´s´: Twentse.

De toevoeging van ´mee´ is prima, en je zou inderdaad het woordje ´er´ bij kunnen zetten. ´Goa´ is zonder hoofdletter :grinning:

Prima! Je zou het door Rike toegevoegde ´mee´ er nog tussen kunnen zetten, dan is het helemaal perfect! :+1:

:blush:

Het woordje ´vaak´ heeft echt een andere betekenis dan ´soms´. ´Soms´is in deze zin gewoon goed, omdat niet altijd de stok wordt versierd met een leren handvat, riempje of houten bolletje.

“soms” of “vaak” ?
Ter overweging: Ook in dit geval is een neutrale uitdrukking handig, bijvoorbeeld: “kan zijn”. “De stok kan zijn afgewerkt met …”

Het is bijna zes weken geleden. Heeft iemand zin om een nieuwe foutieve zin te bedenken? Misschien @Ludo of @Peter1?

De campeertent was niet vuil geworden, die konden we zo inpakken. Maar het grondzijl was erg viul, dat moestten we flink schrobben.

De kampeertent was niet vuil geworden, die konden we zo inpakken. Maar het grondzeil was erg vuil dat moesten we flink schrobben.

Vier fouten had ik in de zin verstopt. Die heb je al snel gevonden. :neutral_face:

• Kampeertent
  • Grondzeil (grondzijlen bestaat ook; een zijl is een sluis om water af te voeren, een grondzijl doet dat ondergronds)
  • Vuil (quasi tikfout)
  • Moesten

Nog een zin met fouten:

• Daar in de berm legt een marethon loper. Zijn hooft is helemaal rot.

Hallo @Marion, @hombi oder @Flieder das hier ist immer eine gute Übung. Ich habe davon am meisten gelernt. Und natürlich das ich ab und zu in andere Übungstexte geschaut habe. :wink:

Daar in de berm legt een marathonloper. Zijn hoofd is helemaal rood.

Nog één fout niet gevonden. :no_mouth:

Daar in de berm ligt een marathonloper. Zijn hoofd is helemaal rood.

Ja prima.
Liggen = rust
leggen = beweging
Een vogel legt een ei, het ei ligt in het nest.

Nieuw:
Hij heb met het nieuwe jagtpaard noch geen prijs gewonen.

Hij heeft met het nieuwe gejaagde paard nog geen prijs gewonnen.

Inderdaad “gewonen” moest zijn “gewonnen.”
(Winnen - hij wint - hij heeft gewonnen.)

Toch kan de zin nog worden verbeterd.