Diskussionsforum Niederländisch für Deutsche – Deutsch für Niederländer

Waar ben ik?

Het is in Duitsland?

Nee, in Nederland.

Iets met een list…?

:sweat_smile: Ik weet niet hoe je dat bedoelt. :face_with_raised_eyebrow:

Is het in Poederoijen?

Nee. :grinning:

bij Muiden?

Nee, ook niet. :grin:

Ik ben echt radeloos. Is er een kastellgeest die ik om hulp kan vragen?

voor Helga, Nederlandse geschiedenisles

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ontsnapping_van_Hugo_de_Groot

Haha Peter, dit verhaal kende ik nog niet. :smiley: Maar helaas - het is ook niet slot Leuvestein.

De kasteelgeest zal nu tip nr. 1 geven: :grinning:
Het plaatje (het kasteel) kun je alleen in het voorjaar zien. De rest van het jaar is het terrein er omheen voor publiek niet toegangelijk.

Nee, ik ken het nog niet. Maar bedankt voor de tip. Ik heb het net gelezen dat het een echter aanrader is. De museumkaart is geldig . :slight_smile:

Hier komt tip nr. 2 van de kasteelgeest:

Het gebouw diende ooit als jachtslot voor een voormalige koningin.

Hallo kasteelgeest Casper, ik heb zojuist door zorgvuldig luisteren naar de wind die door de oude muren huilt dat er maar één jachtslot in aanmerking komt : Het Oude Loo

Hoi Dirk,

dat klopt. :grinning:
http://kroondomeinhetloo.nl/kroondomein-het-loo/het-oude-loo/

Jij bent aan de beurt!

Een foto dat aan donkere tijden herinnert. In welke hanzestad bevindt zich deze kerk. De naam van de stad en deze kerk is de oplossing.

Dit is de stadskerk van St. Marien in Lübeck.

Freyja, dat is correct !!! Nu ben jij aan de beurt. :heart_eyes::grinning::+1:

Beste Dirk,

ik ben een paar keer in de kerk geweest en ga elke keer naar de klokken. Ik vind ze erg indrukwekkend. Een van mijn broers woont in Lübeck.
Nu moet ik naar foto’s zoeken.

Nooit vergeten : het begon met Guernica, dan volgden Warschau, Rotterdam und Coventry. Dat wordt vaak vergeten. Men staart op Dresden. Dat is natuurlijk alles verschrikkelijk. Dresden staat in een lange rij. Ook vergissingen zijn voorgekomen: Nijmegen werd in 1944 door Britse vliegtuigen gebombardeerd., die de stad met Kleef (Kleve) verwisseld hadden. Oorlog kent alléén maar verliezers.

Ik heb dit antwoord uit 2 redenen in het Nederlands geschreven: 1.: omdat ik mijn moedertaal Nederlands oefenen moet en 2.: omdat je nu genoeg ervaring hebt om Nederlands te lezen.
Je hebt in korte tijd al goed Nederlands geleerd. :woman_student::+1: