Diskussionsforum Niederländisch für Deutsche – Deutsch für Niederländer

Waar ben ik?

Nieuwe poging:
Is deze foto op Texel genomen?

De Loonse en Drunense Duinen?

Nee het is ook niet op Texel of in de Loonse en Drunense Duinen

Lüneburger Heide ?

Nee, ik was ook niet in de ‘Lüneburger Heide’. Is het zo moeilijk? Dus geef ik een hint:

De zandvlakte ligt in een grensoverschrijdend nationaalpark.

Grenoverschrijdend: dat kan alleen maar de Meinweg zijn als onderdeel van het Grenspark Maas-Swalm-Nette.

Nee, dat klopt helaas ook niet.

Een nieuwe poging: Grenspark De Zoom-Kalmthoutse Heide (ook vaak in zijn geheel De Kalmthoutse Heide genoemd).

Ja, dat is ook een goed idee. Maar misschien is het ook een nationaalpark tussen twee provincies? Zoals het Nationaal Park Drents-Friese Wold. En Verena is stiekem aan het lachen omdat we op zoek zijn naar een nationaalpark tussen twee borders.

borders - is het woordje juist? Ik bedoel “Landesgrenzen” in het Duits. De grens tussen twee landen zoals bv. Nederland en België.

Ja, je hebt gelijk. :grin: En als je nu nog weet, hoe de zandvlakte heet, dan heb de volledige oplossing.

Oostvaarders zandvlakte ?

Nee niet … Kijk, wat Andrea heeft geschreven … :wink:

Kijk ik zelden :rofl::rofl::rofl:

Dwingelderveld ?

Für Andrea

Hier heet het gewoon ´grens´, of ´landsgrens´ (ook wel rijksgrens genoemd)

Je kunt ook nationale Grens (in tegenstelling tot een Provinciegrens) of internationale Grens zeggen.

Aekingerzand ?

Ja, dat is het: Aekingerzand of De Kale Duinen in het Nationaalpark Drents-Friese Wold.

En wie is nu aan de beurt? Andrea of jij?

Laat Andrea maar weer eens wat plaatsen. :blush:

@allemaal
Ik was zo vaak aan de beurt. Wil je iemand anders? Misschien iemand van de nieuwe forumleden?
Plaats een zelfgemaakte foto uit België, Nederland of Duitsland. Dus :belgium: :netherlands: :de:

Zo nieuw ben ik hier nu ook niet meer maar ik ga gewoon verder:

Misschien kent het iemand?