Diskussionsforum Niederländisch für Deutsche – Deutsch für Niederländer

Waar ben ik?

Saylane heeft gelijk - het is Stuttgart. En nog een keer jouw beurt, Saylana :slight_smile:

Nu iets makkelijks. Hoe heet het gebouw op de achtergrond?

Kölner Dom ? :grin:
Ich war dort einmal in 1981 in einer Ausstellung von Tutanchamon.

Ja, jij bent aan de beurt!

Hatte ihn nicht echt erkannt, ist aber wahrscheinlich der bekannteste deutsche Dom.

Für Peter

… der berühmteste Dom, also ohne ´am und meist´

Ja, und “erkennen” steht mit dem Akkusativ.

Für Peter

Ich war dort einmal 1981 in einer Ausstellung von Tutanchamun.

Ich möchte jetzt nicht meckern, aber den Kölner Dom als den berühmtesten deutschen Dom bezeichnet zu lesen kann ein Pfälzer nicht widerspruchslos hinnehmen: Im Dom zu Speyer liegen ein halbes Dutzend tote Deutsche Kaiser (Salier). Kommt der Kölner Dom da mit ? :wink:
Dazu noch ein Zitat von Insterburg & Co:
“In Rom, in Rom, da steht der Kölner Dom
die Kölner erhoben groß Gezeter
sie schrien wir wollen dafür St. Peter…”

Vielleicht kann man es abmildern und den Kölner Dom als den bekanntesten deutschen Dom bezeichnen?!

Misschien kan @Peter1 ook even een nieuwe foto plaatsen en we kunnen vlot verder gaan met het spelletje? :slight_smile:

Ik moest kaarten :black_joker:

bedankt voor de vele correcties! Het is weer duidelijk dat ik hier nog even moet blijven :grin:

Ik zal gewoon beginnen. Is de doorzochte stad wellicht de woonplaats van de “fotograaf”?

Du lässt dich nicht von den Weihnachtsmännern ablenken. Weißt du auch, was du siehst?

Is dit het historische „city Center“ op de „oude markt“ met huizen uit de 17e en 18e eeuw? En daarachter “de oude kerk”, een gotische kerk?

taaltip Peter

… von den Weihnachtsmännern

Het is de markt in Delft op Lichtjesavond.
Je kijkt naar het oude stadhuis (Er wordt nog wel getrouwd) met daarachter de Oude Kerk.

De beurt gaat naar @Goedin2018

Off topic:

Als er iemand zin in heeft:
Nachtansichten Bielefeld 2019

IMG_4332-1_

ik denk dat het heel gemakkelijk is. Waar staat dit “gebouw”?