Waar ben ik?

Ja, dat is oké. Ik ben er in oktober geweest.
Jij mag een nieuwe foto plaatsen.

http://www.stichtingmonumentenswf.nl/monumenten/Broerekerk%20Bolsward/Broerekerk%20Bolsward

Zo, beste dames en heren, een leuke opgave voor het weekend !

Dat zou toch zo moeten lukken, Hans…

Zwolle - dichtbij het station.

IJ IJ was sehe ich denn da? :hushed:

Nee Emilian !

Vielleicht Sinterklaas ? :joy:

Gabi, doe een gooi !

Hallo Hans, zijn we hier in Amsterdam op de Pietheinkade? De Tramhalte is Kattenburgstraat. Iets onder het midden van de foto is het Vemenplein. En het groene scheve gebouw is het Nemo Wetenschapsmuseum.

Dirk, je mag niet meer meedoen :wink: het was bedoeld voor het hele weekend !! :yum:

Maar nu zonder gekheid, je hebt het goed en mag doorgaan !

Hier is de vraag: bij welk station rangeert dit schattig locomotiefje ?

Je reageert op Andrea’s voorstel, echter zie ik die niet ! Hoe kan dat ?

Is het misschien op het eiland Rügen de rasender Roland?

Hallo Hans, dat was een vergissing.
Het is de rasende Roland. Welk Station ?

Oh dat is moeilijk te zeggen, ik was in Göhren op “Kur” jaren geleden en daar is veel bos zoals op de foto, dus vermoed ik Göhren of Philipshagen?

Hier mußt du dich entscheiden. Achte auf die Schienen und warum fährt die Lokomotive alleine ?

Goed Dirk, dan blijf ik bij Göhren want daar ligt alleen maar smalspoor en een lus.

Hans, je hebt het goed geraden. Het is Göhren ! Dat is een eindstation, Hier kan de locomotief via een wissel aan de trein voorbij rijden om weer aan de kop van de trein te komen voor de terugreis.
Hier in Göhren vind je nog wel de zog. “Bäderarchitektur”. Mooie witte gasthuizen. En naast het eindstion is een goede camping met winkel en bioscoop.

Jij mag weer !

Dankjewel Dirk, ik heb Göhren na bijna een maand “Kur” wel leren kennen en die pokketrein maakte mij meestal wakker. :joy:
Ik zal zo een nieuwe foto plaatsen.

Ik had al een antwoord. Dit was te makkelijk. Ik heb mijn antwoord in de prullebak gegooid. Nu zijn eerst maar de anderen aan de beurt. Het is pas Zaterdag…