Waar ben ik?

Dit past op meerdere universiteitssteden. Het is niet Freiburg im Breigau.

Afgezien van de namen die de Rijnarmen in Nederland hebben, zijn er meerdere namen die de rijn krijgt op zijn weg naar de Noordzee. Stroomopwaarts zijn dit de Niederhein van de splitsing in Waal en Rijn tot ongeveer Bonn. Dan volgt de Mittelrhein, waar de rijn door het Rheinische Schiefergebirge stroomt en in de Oberrheinische Tiefebene tussen de Vogezen en het Zwarte Woud heet hij Oberrhein. Tot Basel heet de rijn dan Hochrhein. En dat was nog niet alles. De rest zeg ik je dan als het raadsel opgelost is.

Ik denk dat het Konstanz is. Ik bedoel de universiteitsstad.

Ja, en het is een stad aan het water en dat beetje water in de rijn telt niet.

Je bedoelt zeker het Bodenmeer, ook wel bekend als de Zwabische Zee.

En je kunt Konstanz zonder overstappen met de trein bereiken.

Hm, misschien ik stap in Radolfzell in de trein. ja, dat kan.

Met deze universiteitstad is dus Konstanz bedoelt. en Konstanz ligt aan de Bodensee en de Seerhein. De Alpenrhein stroomt in de Bodensee. Het is dus heel warm.

De kerktoren naast de regenboog is ietsje gedraait.

Hier is nog een foto zonder Regenboog van dezelfde münster-kerktoren.

Ja hoor ! Het is Radolfzell !!! Was het te moeilijk ?

Ja, voor mij wel.

Aan Baden Württemberg dacht ik vanaf het begin en ook dat het in het “Badische deel” zou moeten zijn.

Je kunt de Rijn noch een stuk verder tegen de stroom op paddelen. De Rijn heet hier Hochrhein. Tenslotte kun je niet verder. Dan moet je te voet verder door het buitenland. Als je weer in Duitsland bent is het niet meer zo ver.

Voor mij was vooral deze tip nuttig en ook dat je opnieuw hebt benadrukt dat deze stad aan het water ligt.

Okè, Radolfzell had ik wel in gedachten, ook al een beetje langer
maar ik was zo onzeker.

…en ik was nog aan het zwemmen ! :rofl:…maar vooruit met de geit, we wachten op een nieuwe foto !

Als je op de kaart kijkt zie je dat de Rijn een stukje door Zwitserland loopt en daar ligt Schaffhausen met zijn beroemde waterval. Daar kun je dus niet verder paddelen.
Dat het moeilijk was dacht ik wel. Daarom heb ik vele tips gegeven. En je hebt het gevonden !

Hallo Hans, kom maar uit het water en droog je af. Met de boot zou je sneller geweest zijn. :wink: Maar het is wel een prestatie zo tegen de stroom te zwemmen…

Geen probleem voor mij, was vroeger langeafstandszwemmer, schoolslag 50 m bad !:joy:

dobsondirk… En je hebt het gevonden !

Ik niet Dirk, dat was Andrea!!!

Dat was een verkeerd klikje :flushed:
ik wou het Adrea toe sturen, dat is pas met het tweede klikje gelukt…

Oké. Waar ben ik geweest en wat is de naam van het gebouw?

Ik bedoel, je mag wel googeln, maar vraag google alsjeblieft niet direct naar de foto, anders is het te gemakkelijk. :slight_smile:

Het is een ruïne van een kerk of klooster in gotische bouwstijl. Ergens in Duitsland ?

Nee, het gebouw staat niet in Duitsland.

Staat deze voormalige kerk in Bolsward ?

Ja, en wat is de naam van deze voormalige kerk?

Broerekerk Andrea, wij waren in dit voorjaar met vrienden in Drenthe en zijn een dagje naar Friesland geweest en hebben deze “kerk” per toeval ontdekt. De naam wist ik niet en heb het moeten nakijken.