Waar ben ik?

Eventjes een serieuze vraag… :face_with_monocle: Ergens vlakbij de Lüneburger Heide?

Nee, er is wel veel zand te zien, maar het is niet in Noord-Duitsland.

Elbsandsteingebirge?

Nee, jetzt weiß ich’s. Das sind die Sandsteinhöhlen Blankenburg im Harz.

Dat klopt. Jij bent aan de beurt. :slight_smile:

Wat is dit voor een gebouw?

Ik weet het… :crazy_face:

Toetje, toch, mijn plaatjes zijn gewoon te makkelijk voor je. De volgende keer neem ik een plaatje van een boom en jij moet een gokje doen in welk bos die is. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

:rofl::kissing_heart:

Mogen we nu toch verder raden ?

Doe maar, @Haagsehans :face_with_monocle:

En waar staat het gebouw :open_mouth: :question:

Dat uit te vinden is jouw opdracht, @Gerd :thinking:

Das ist doch das/ Neanderthal-Museum bei Düsseldorf / Dat is toch het Neanderthal-Museum bij Dusseldorp !

Wist ik ook meteen, maar ik dacht ik laat andere mensen nog eventjes nadenken en zoeken…

We blijven in Europa, maar het is niet in Nederland of Duitsland. Pluspuntjes voor het raden van deze grote Stad, maar het is niet de hoofdstad…

Ik vraag me af: wat is de betekenis van de formaat van deze gebouw?
Misschien een van deze: evolutie, progress, ontwikkeling.

Volgens mij zeggen de spelregels dat het ergens in Nederland, Duitsland of België moet zijn, Dirk.

Nu, dit is wat op de webpagina van het Museum te vinden was (nederlandse versie, niet van mij vertaalt…)

Het Neanderthal Museum en haar architectuur

Museum Neanderthal

… Over het gesloten betonnen gebouw werd een façade van Japans glas geplaatst, die een ruimtelijke diepte creëert en een contrast vormt met het beton aan de binnenzijde. Het centrale element is een spiraalvormig platvorm, dat vanuit de aarde opstijgt en over vier verdiepingen ruimte biedt aan de exposities.

[Citaat vanwege copyright ietsje ingekort door @alex]

Hei hei,

Tempelkroken ligger i verdens vakreste by i Bergen. Men det gjelder ikke fordi spilleregler sier at bare bildene fra Tyskland, Belgia eller Nederland skal være tillatt… :svalbard_and_jan_mayen:

En teksten in het Noors (hverken bokmål eller nynorsk) zijn er ook niet toegelaten :point_up: :nerd_face: