Diskussionsforum Niederländisch für Deutsche – Deutsch für Niederländer

Stamtafel Arnhem (Nederland) 23.02.2019

Lieve mensen,

De 23de komt dichter bij en ik vroeg me af, wie nu zeker will mee doen? Iedereen is van harte welkom!

Groetjes
Gaabi

Ik zal er zijn en ik hoop er met heel wat nieuwe mensen kennis te mogen maken. :smiley:

Volgens de datumprikker zijn het
Andrea
Anja
Freyja
Helga (hadedeha)
Leonard
Lilly
Toetje (Gabi)

Als ik het goed heb dan willen Lilly en Gabi hun man/vriend/echtgenoot meebrengen.

Verder zouden we het nog erover moeten hebben waar precies we ontmoeten. 1 1/2 weken geleden ben ik in Arnhem geweest en heb geconstateert dat niet één, maar meerdere restaurants op de Rijnpromenade in Turkse handen zijn - ook al klinkt dat niet zo (b.v. “Rijnmozaik”).
Rijnmozaik blijkt ook vegetarische gerechten te hebben https://www.rijnmozaik.nl/hoofd-menu/ , b.v. voor jou, Gabi. Ik ben er zelf een keer afgelopen zomer geweest en was tevreden. Blijkbaar zijn ze ook vanaf 11 uur open. Voor de ochtend is reserveren zeker niet noodzakelijk. Daar loop je zo naar binnen.
En voor de middag? We moeten zien met hoevelen we zijn maar ik heb het binnen vrij ruim in herinnering.

Super Gabi, dat je de ontmoeting in Arnhem herinnert!
En wat doe je aardig Helga om voor de restaurants te zorgen.
Ik zou al om 11.00 uur komen. Misschien een kopje koffie drinken en dan een “wandeling” door de stad doen en/of levensmiddel winkelen. Als het restaurant is gefestigd, kan ik een geschikkte parkeerplaats vinden. Das Rijnmozaik klinkt best goed.Leuk vind ik ook een grand cafe was Gabi heeft voorgesteld.

Wij zijn er zeker niet zo vroeg - het zijn toch zo 250 km te gaan, en ik will direct mijn boodschappen doen. Dus voor mij zou het leuk zijn, als wij ook nog iets rond de 14 uur kunnen afspreken.

Zodra wij zeker weten wie er alles mee doet, kunnen wij ook in een restaurant gaan reserveren. En een “wandeling” zou zeker leuk zijn!

Alle die mit Abellio RE 19 fahren bitte dran denken vor 22 Uhr zurück zu sein:

RE19 Baumaßnahmen am 23.02.2019

So lang sollte der Stammtisch zwar nicht dauern, aber nur zur Vorsicht, falls es jemandem in Arnhem zu sehr gefällt. :grinning:

Wieso sollte der Stammtisch nicht so lange dauern? :wink:

Ik ben met @Toetje eens, vanaf 14.00 find ik een leuke tijd voor een ontmoeting. Hetzij voor een ommetje of voor een koffie.

@Andrea1; @Goedin2018, @leon-art, @Toetje (+1) und Anja, Ihr hattet schon zugesagt, dass Ihr Samstag kommt. Du, @hadedeha, kommst auch. Mir mir - und ich bringe auch noch wen mit - sind wir 9.
@Saylana - kommst Du auch?

Rijnmozaik kann ich mir als Treffpunkt vorstellen, sowohl um 14.00 Uhr als auch um 16.00 Uhr. Ich denke, dass es dann auch leichter mit dem (Wieder-) Finden und dem Parken ist. Wie seht Ihr das?

Wenn nicht noch andere am 23.02. dabei sein wollen, können wir vielleicht weitere Absprachen untereinander treffen - weil es hier “den Rahmen sprengt”, also z.B. wer sich mit wem um 11.00 Uhr trifft.

Ist doch prima, wenn wir Rijnmozaik als Treffpunkt haben. Finde ich die genaue Adresse im Internet oder weiß Helga sie vielleicht? Saylana (Martina) hatte mir gesagt, dass sie nicht dabei ist. Genau: weitere Absprachen treffen wir dann untereinander, wenn es bei der Anzahl bzw. den Personen bleibt.:blush:

Bitteschön :smiley:
Rijnkade 52A 6811 HB Arnhem / Nederland
T. +31 26 370 0159

Nein, @Lilly, ich komme nicht.

Ganz lieben Dank Helga!

@Peter: Wolltest Du auch kommen? Du hattest Dich nicht in die Liste eingetragen -? Platz ist nicht das Problem.

Ich wäre gern gekommen, aber leider kann ich an dem Wochenende nicht mit dem Auto kommen und mit öffentlichen Verkehrsmitteln ist es zu aufwändig. :frowning:

Ein anderes Mal bin ich gern dabei! :slight_smile:

Hoe was het in Arnhem, allemaal goed aangekomen en gezellig geweest ?
Jullie hadden in ieder geval prachtig weer. :sun_with_face:

Ja, het was een heel gezellige dag. Een gedetailleerd verslag en foto’s volgen.

https://forum.buurtaal.de/uploads/db6165/original/2X/d/d0a0ae7d5ee7079943d6f51fb051d9c59d1576fe.jpeg
Foto‘s: Leonard

Acht forumleden kwamen zaterdag in Arnhem voor een stamtafel bijeen. Buiten op terrasje zitten in de heldere blauwe lucht in de zonneschijn. Een vleugje lente dus! Samen hebben wij dan een leuke wandeling door de stad gemaakt en vervolgens zijn wij een restaurant aan het water binnen gelopen. Heerlijk eten, een lekker drankje, kletsen en lachen. En rondom perfecte dag in Arnhem. En voor sommigen was zelfs het parkeren aan de Rijnkade, net als een wonder, compleet gratis.

Hallo zusammen,

ich habe Euren Stammtisch gerade durch Zufall entdeckt. Mein Mann und ich ziehen ab August19 in die Nähe von Arnheim.
Niederländisch werde ich erst vor Ort lernen können und zum Start wäre es total super gleich ein paar nette Leute kennenzulernen.
Gibt es schon Termine bei Euch für den Sommer?
Viele Grüße zur Zeit noch aus Hannover.

Maren

Hoi Maren, welkom in dit forum. Leuk dat je mee wilt doen.
Der Stammtisch in Arnhem soll etwa drei mal im Jahr stattfinden, ein nächster Termin ist noch nicht ausgemacht. Arnhem ist als Mittelpunkt für Mitglieder aus Gelderland, Utrecht, Apeldoorn, dem Rheinland/Ruhrgebiet und Bielefeld gewählt worden. Verzeiht bitte wenn ich einen Ort vergessen habe, beim nächsten Mal wollten auch Delfter und sogar Den Haager dazu kommen. Deshalb findet er auch nicht so oft statt.

Vielleicht wäre es jetzt wirklich eine gute Gelegenheit einen neuen Termin zu planen. Ich würde mich sehr freuen. Ich werfe einfach mal den 22. Juni oder den 6. Juli in den Raum.
Liebe Grüße aus Wuppertal,
Leonard
:smiley:

Hoi Maren, welkom in dit forum. Leuk dat je mee wilt doen.
De stamtafel in Arnhem zou ongeveer drie keer per jaar plaatsvinden, een nieuwe afspraak is nog niet vastgesteld. Arnhem is gekozen als knooppunt voor leden uit Gelderland, Utrecht, Apeldoorn, het Rijnland/Ruhrgebied en Bielefeld. Vergeef me als ik een plaats ben vergeten. Volgende keer waren ook vrienden uit Delft en zelfs uit Den Haag van plan te komen. Daarom is de stamtafel ook niet zo vaak.

Misschien zou het een goede gelegenheid zijn om nu een nieuwe afspraak te maken. Ik zou me erop verheugen. Ik stel voor de 22. juni of de 6. juli
De groeten uit Wuppertal
Leonard