Diskussionsforum Niederländisch für Deutsche – Deutsch für Niederländer

Nederlands kletsen in Leverkusen

Zijn er - behalve de coach van het bundesliga voetbal ploeg - in Leverkusen Nederlanders die zin hebben om met mij te kletsen?

Een advertentie via eBay Kleinanzeigen misschien !

:roll_eyes: :joy:

Ja, graag, als ik niet over voetbal moet praten. Maar ik ben niet Nederlanderse, maar Duitse.

Geen probleem. Voetbal vind ik overigens echt eentonig. Misschien ontvang nog verdere reacties en dan ook van Nederlanders.

Tot straks

Nu ben ik wel Nederlandse, maar woon niet echt in de buurt (300km). Ik denk dat je niet onder het gebruik van Skype komt.

300 km? :slightly_smiling_face: Dus in Noord Holland? Niet ver weg van ons vakantie plekje Callantsoog?

Hallo Uwe,

was vielleicht auch, für den Anfang ne Idee ist, der Kurs NL - ganz schnell mit Livegesprächen, dann kannst du über Skype prima mit @ralf und/ oder @alex “lekker kletsen” :wink: .

Und mit den anderen, die mitmachen. :slight_smile:

Ich fand es immer super und kann es nur empfehlen. :+1:

Nee, in Friesland, tegen de Drentse grens aan.

Friesland? :roll_eyes: :grinning: :thinking: Dus zelfs niet Nederland/… Holland?

Ik woon niet in Holland, want dat is alleen Noord- en Zuid-Holland. Ik woon in Friesland, en spreek dus gewoon Fries en Nederlands. Voor ons is Nederland inderdaad een apart land, hoewel we eigenlijk een provincie ervan zijn.

Dat heb ik enkele jaren geleden in een revalidatie kliniek (in Duitsland) beleefd. Ik vroeg mijn fisioterapeut, of hij Nederlander is
“Nee, ik kom uit Friesland.” :+1:

Misschien een leuk idee om daar eens een gastbijdrage over te schrijven voor mijn blog?

Wil ik best wel eens doen :wink:

Ik stuur je straks even een PM :slight_smile: