Hoi, mijn naam is … Wat ben ik van beroep?

Maar je wéét de oplossing wel. :grinning:.

Misschien heeft iemand anders ook een idee. :slight_smile:

Tipp für Verena

Het kon weleens eine “Pferdewirtin” zijn waarmee Reni uit Werf har brood verdient.

Ja, mijn beroep is ‘Pferdewirtin’. Ken jij ook iemand, die hierbij dit raadsel wil meedoen?
Groetjes van Reni uit Werf!

Dag @VerenaE, alias Reni
Ik weet niet of er een goed Nederlands woord voor Pferdewirt(in) bestaat, Stalhouder, renstalhouder, manegehouder, paardenfokker, stalknecht, rijknecht, trainer etc.

Er wordt aan de deur gebeld, het is Tiemen Rompas. Hij komt voor zijn werk hier aan huis en hij speelt graag mee. Wat is zijn beroep?

Dat luistert nauw :hear_no_evil:

Ja Peter, dat klopt.

En? Heeft Tiemen Rompas de piano goed gestemd? Als dat zo is, dan kun je verder gaan, Peter. :slight_smile:

Ilse der Ier was tevreden over de pianostemmer :sunglasses:

Maar helaas kan ik de volgende twee weken niet pianospelen! Zoals heel vaak! Groetjes, Ilse

:star_struck: :sunglasses: :cowboy_hat_face:

Nu Ilse, onder leiding van een reisleider op vakantie is, kunnen we eens kijken wat het beroep is van

• Nic Penn Prehbis

@Ludo @VerenaE
Ik denk dat Verena de oplossing ook wist. Maar ze zal het vast goed vinden dat we met jouw beroep verder gaan. :blush:

Ja, we gaan nu kijken welk beroep Nic Penn Prehbis heeft.

Beste mensen,
Excuseer mijn lompheid, ik ging ervanuit dat Ise twee weken met vakantie ging en daardoor geen piano kon spelen. Dom van mij. :cry:

Nee, ze moet voor de komende twee weken in het buitenland werken. Daarom kan ze niet op haar, nu weer welluidend, piano spelen. :airplane::musical_keyboard:

Ja, oké. Ilse was niet op vakantie, maar werkte in het buitenland
en het beroep van Nic Penn Prehbis is binnenschipper.

= welluidende :notes:

Ja, natuurlijk. De piano :confounded: (Maar: das Klavier :laughing:)