Hoi, mijn naam is … Wat ben ik van beroep?

Tsja daar heb je volkomen gelijk in. :worried:
Neem mij niet kwalijk.
(Had ik nu maar gewoon ruimtevaarder gekozen, in plaats die gekke naam.)

Uiteindelijk kwamen we er toch uit! Je mag zelf wel een nieuwe verzinnen, want ik heb de komende dagen niet zo veel tijd om te kijken of het klopt / hints te geven. :slightly_smiling_face:

Kosmonaut? Maar dat begint met een k?

Wauw, je bent echt goed, Laila. :+1:

Hints:

Hoi Laila,

Je hoeft niet per se hints te geven.
Alleen wanneer iemand het zegt of wanneer het beroep na een bepaalde tijd nog steeds niet is geadviseerd.

Je kunt ook vragen of niemand na een week reageert: Niemand een idee? (of zo).

Hoi Laila,
Deze puzzels zijn inderdaad lastiger dan je verwacht; en maar schuiven, schuiven schijven met die letters, het is om dol van te worden. Zelf pak ik het scrabblebord erbij, dat werkt beter dan op papier.

Wie ontdekt het beroep van Rudo Theew?

Oh ik weet hem na wat puzzelen. Begint met een W. :grinning:

Dan heb je wellicht de slag om anagrammen op te losen, te pakken.
Maar soms lukt het maar niet, en soms gaat het zomaar vanzelf. Hangt .
natuurlijk ook van de puzzel af.
Meestal is er maar één oplossing mogelijk, dus als je een duidelijk beroep hebt gevonden, zal dat wel de goede oplossing zijn - de “w” is inderdaad de eerste letter.
Je mag zelf kiezen:

1. Even wachten om anderen een kans te geven,
  2. Je oplossing geven. (Je bent niet verplicht een nieuwe puzzel te verzinnen.)

Ik zag hem zeker niet in één keer. Maar na wat puzzelen in een Word-bestand zag ik het toch ineens. Ik geef de anderen nog even een kans! Maar kosmonaut met een c was ook wel heel moeilijk, omdat ik dacht dat het beroep op -cus moest eindigen of dat het met co- zou beginnen.

Ja vooral de uitgangen van de beroepen zijn een goed begin om te zoeken: het aantal varianten is vrij beperkt (veel eindigen op -er of -ist.)

Onze Rudo is wethouder.

Trouwens, ik moet hartelijke groeten doen van Arie Dut. Hij heeft me een ansichtkaart uit Vaals geschreven. Jullie weten zeker nog het beroep van Arie?

Alle vetgedrukte letters tellen.

Kleine tip voor Andrea

Dankjewel Alex. :slight_smile:

Opmerking:

Hm, ich habe noch nie darüber nachgedacht (oder es ist mir noch nie aufgefallen), warum wir eigentlich sagen “Grüße bestellen”, wenn wir sie weitergeben sollen.

Misschien omdat die persoon van wie jij de groetjes moest doen de groetjes bij jou zo te zeggen besteld heeft (omdat hij zelf de groetjes niet kan doen)? In die zin vind ik “groetjes bestellen” eigenlijk wel logisch.

Antwoord vor Laila

Klopt in die zin, dat het “bestellen” van “zustellen” afkomstig ist, dus het is net een brief die wij per post sturen…

Oké, laten we onze Arie niet vergeten. :slight_smile:

Hoi Andrea,
Het beroep van Arie was ik even kwijt maar ik weet het weer. Ik hou het nog even voor me (= ik zeg het nog even niet). Misschien is het leuker als een Duitstalige de oplossing vindt.

Zou het wat zijn om een Duitse versie van dit spel voor de Nederlanders te beginnen?

KijK:

Oh, is het weer zo? :unamused: Had ik m’n ogen weer niet uitgewreven vandaag. :open_mouth:
Verzeihung

PS
Oké, laten we onze Arie Dut uit Vaalsniet vergeten. :slight_smile:

Langzaam is het tijd voor de eerste hint.

De 7e letter is een V.

Is Arie misschien taaladviseur?

Ja, heel goed, Kitty. :slight_smile: