Hoi, mijn naam is … Wat ben ik van beroep?

dat zou zo maar kunnen :slight_smile:

jij mag weer. :+1:

Dat was toch weer even zoeken, gelukkig kon mijn buurman ene “Ger Warkles” een handje helpen. Wie weet het beroep mijn buurman?

Is jouw buurman misschien ´glaswerker´?

Oh Kitty, het spijt me, het is geen glaswerker.

Dan kan hij alleen nog maar ´slagwerker´ zijn…:drum:

Ja Kitty, hij is slagwerker, en het is maar goed dat hij thuis in een geluiddichte kamer oefent.

Heb je ook buren?

Gelukking woon ik vrij, maar wanneer ik gitaar (elektrisch) speel kunnen mijn buren dat ook horen. Misschien toch maar naar Duitsland verhuizen, net zoals Rina Phoeket dat heeft gedaan. Vraag aan jullie is wat haar beroep nu is…

De Duitse raadsels zijn voor mijzelf toch veeeel makkelijker op te lossen! Ze is … :grin:.
Maar, misschien wil een van onze Nederlanders de oplossing geven?

Ik wil het wel wagen: Apothekerin ?

Jij kunt sneller antwoord geven, dan ik om een nieuwe opgave te maken. Nu hoef ik mij daar geen zorgen over te maken, want jij mag een andere buurman uithoren wat ie doet.

Hoi Kitty,
Inderdaad is het nog lastig om bij een mooi beroep een mooie naam te bedenken.
Maar nu heb ik het gemakkelijk, mijn andere buurman hoeft voor zijn werk niet thuis te oefenen.
Hij heet “Hans Grivries” en hij komt uit Katwijk. (hij is een echte “Kattuker”. )

Hans houdt van vissen. :fish::fish::fish:.

Hou je ook van haring, Ludo, zoals Hans? :slight_smile:

Begrijp ik eruit dat Hans haringvisser is, Andrea?

Ja, volgens mij is hij haringvisser. Of heb jij een ander idee, Kitty?

Nee, maar je had het erover dat Hans van vissen hield. Toen probeerde ik dat in verband te brengen met ´Hans Grivries´, maar dat klopte niet. Pas na jouw vraag of Ludo van haring hield, is bij mij het kwartje gevallen :wink:

Ah, der Groschen ist gefallen, Kitty. :wink:

Oh ja, @Andrea1, haring met uitjes, pilsje erbij, vindt Ludo heerlijk.
En ja, @Kitty , Hans Grivries is een haringvisser, een visserman.
Wat nu? Andrea had het beroep bedacht, Kitty heeft het genoemd, allebei hebben recht op plaatsing van een nieuwe opgave, lijkt me.

Ik geef de eer aan @Andrea1, Ludo :grinning:

Hoihoi, mijn naam is Krijn den Berk. Ik woon in Overschie, Nederland en heb een erg leuk beroep. :slight_smile:

Kleine taaltip voor Andrea