Fotothread: Tiere und Natur

Schöne Fotos, Anja! Wir nennen die Blesshühner immer “Terrorhühnchen” weil die gerne ordentlich Krach machen und auch Enten jagen… :wink:

Tapfer, dass du in dem Wasser geschwommen bist.

Meerkoet was het woord van onze afgelopen wintersportvakantie. Er was 1 meis mee die echt geen Duits sprak. Na drie dagen vroeg ze tijdens het ontbijt, waarom zeggen de obers steeds “meerkoet” ? Wij snapten er niets van, tot ze zei, nu zegt hij het weer! Meerkoet was dus “sehr gut” :sob::sob::sob:

Misschien had ze toch vóór de vakantie even bij “Beter Horen” langs moeten gaan. :rofl:

in dem Wasser, Peter

Aus “sehr gut” dann “meerkoet” zu hören - da gehört schon was dazu… :joy:

Hallo Anja,

Mooie foto’s! Af en toe kunnen wij interessante natuurfoto’s ook binnen de stadsgrenzen nemen.
Maar er staat in iets heel bijzonders meestal met zulke foto.
Men kan zien dat vogels (en ook dieren) dag voor dag meer gewend met onze kunststof en afvalmaterialen krijgen. Wij kunnen zeggen dat ze een echte hergebruik er doen.
Op een wintersedag ontdekte ik in een boom een vogelnestje vanuit hooi, staal -en aluminiumdraad gemaakt. Ik was echt verward. Denk maar hoe sterk en slim een wilde duif kan zijn om zulke draden te buigen en getouw.

Wir nennen sie gern Scream-Enten. Eine Hommage an die Horrormasken Scream aus dem gleichnamigen Kinofilm Ende der 90iger :slight_smile:

Richtig tolle Fotos. Vielen Dank dafür!

Gisteren vlak bij het Grindgat in Arnhem - een kameel :flushed:

Ik dacht dat ik te veel zon heb gehad … :rofl:

Ich sag’ nur: Klimawandel (niederländisch: klimaatverandering) :wink:

Oh, dus geen protestmars voor het klimaat :wink::innocent::laughing:

Eine Fata Morgana… kicher

Warme midzomer kleuren.

Wat mooie foto’s. :slight_smile:
Ik denk dat ik een slaapboom kon herkennen. Die vouwt 's nachts zijn bladeren dicht. Ik had zelf eens een slaapboom maar die is helaas kapot.

Inderdaad er staan enkele slaapbomen in onze tuin. In mijn regio noemt men die mimosa boom, een soort acacia. De andere bloemen zijn verschillende lelies en onkruiden. Mijn vrouw wilt van alles er hebben. :slight_smile:

taaltip Emilian

Ik zou schrijven: Inderdaad staan er enkele…
of
Inderdaad, (komma) er staan enkele…

Mijn vrouw wilt er van alles in hebben.

Bedankt Peter. Ik kan mijn eigen outen niet altijd zien
dus ik waardeer altijd de hulp van de forums leden.

Soms zie ik mijn eigen fouten niet, daarom waardeer ik de hulp van de forumleden. (aan elkaar en zonder verbindings-s.)

Hallo Toetje. Ben jij de schilder ervan? Het blijkt een aquarel te zijn.
Het is echt mooi en subtiel. Iedereen kan de liefde tussen de beide vogels opmerken.
Wat voor soort zijn deze? Eens had ik een rossela. Dat was echt een wilde zijn.
Nu hebben we en koppel parkieten. Ze zijn vrij schattig en we houden van hen.

Hoi Emilian,

ja, ik ben de schilderaar, het zijn ara’s, niet van mij, en nee, het is geen aquarel. Het ist met acryl-verfen voor air-brush, dus met vloeibaar kleuren gedaan. En dank je wel voor je compliment! :blush:

Ik zelf heb geen vogels, ik heb twee katten (of, om precies te zijn - ik mag hun blikjes openen…)

Groetjes
Gabi