Fotothread: Tiere und Natur

We hebben vanmorgen nog van het mooie weer genoten. :slight_smile:

Fijne Hemelvaartsdag!

Pusteblume

Wij zaten gezellig bij elkaar – opeens kwam een kleine vos.
Ik dacht mij, “Leuk, dat we op het platte (bergachtige) land wonen…”

Die was blijkbaar niet bang voor jouw camera @Gerd :smiley:

Gaaf zeg!

Hij had zeker honger, maar wij hadden alleen maar bier en salzstangen :netherlands:? (de resten van het WK-fiasco) :grin: .
Het voeren van roofdieren is toch al geen mooie idee. Er zijn muizen en slakken genoeg in onz dorpje.

taaltip Gerd

Hier is ‘onze’ vos, per toeval bij zijn wandeling door de varens achter ons huis met mijn mobieltje gefotografeerd. Hij was veel te snel weer weg. Helaas is het daarom maar een zoekplaatje geworden. :face_with_raised_eyebrow:

@Seacat

Ich habe das Bild von ‘meinem’ Augen-Boot gefunden. Es ist nicht euer Boot.

@Peter1 nein, wir haben Augen und Snautze von meinem Kater drauf, weil das Boot „Seacat“ heißt.

Een selfie :stuck_out_tongue_winking_eye::

Mit Schattenstelzen :wink:

Julija, es heisst “Schnauze” :wink: @Seacat

@Toetje
Danke!!!

Hoi Gerd,

Deze foto’s zijn echt bijzonder.
ten eerste: Ze blijken met een fotocamera met flitslicht gedaan te zijn, maar ik kan er geen schaduw in zien.
ten tweede: de vos ziet er helemaal onberoerd door mensen aanwezigheid.

Had je voor deze keer een speciale fotocamera met ‘‘low light’’ faciliteit,
of had je deze door een videocontrole genomen?

Hallokes Emilian
Ik heb de kiekjes met een gewoon gsm gemaakt :iphone: :zap: , daarna was de :fox_face: verdwenen :paw_prints::paw_prints::paw_prints::paw_prints:
Helaas was er geen tijd voor de camera te halen :confused:

Taaltips voor Gerd en Emilian

Helaas was er geen tijd om de camera te halen

Mir ist nicht ganz klar, was du damit meinst, Emilian?

Goedenavond Alex.
Omdat de foto’s een beetje mistig zijn, wilde ik weten als de beelden vanaf een veilegheidsvideocamera komen of vanaf een gewone fotocamera. Tussendoor, toen jong was, had ik de fotokunst als hobby.

Taaltip voor Emilan

Vielleicht erwartet man dass nicht, aber diese Bilder sind auch von Amsterdam :blush: Ich hatte sie einige Wochen vorher gemacht.
Eine Woche später bin ich auch in dieser Gracht geschwommen. Ich war den auch mit einer Freundin aus Deutschland und ich wollte her erzählen über dieses Nest. Aber ich wusste nicht genau mehr was der Name war von diese Vögel, so ich nannte sie Weißkopfhühnchen :smile: in stätte von Blässhühnchen. Wir hatten so gelachen! (Den Niederländischen Name ist: meerkoet)