Fotothread: Tiere und Natur

Deze foto is gemaakt aan de “Affolderner See”. Dat is een kleiner stuwmeer onder de “Edersee”.

Het lijkt heel belangrijk te zijn, dat je er niet mag vissen, anders hadden ze het toch niet in drie talen geschreven. En het lijkt ook, dat er veel Nederlanders hun vakantie doorbrengen. :wink:

Groetjes uit Wiesbaden

Bild

Wunderschöne Perspektive!

Groetjes uit Amsterdam! En geniet van het fantastische weer!

Ha Anja leuk je levenstekentje! In Amsterdam is het zo te zien als net zo mooi weer als hier in Hannover :sun_with_face:

Een maand geleden of zo, legde, er in onze tuin, alles onder een laag sneeuw.
Vandaag, dit is de nieuwe zicht van onze tuin. Intussen zijn er enkele bijzondere tulpen vanuit
mijn vrouw bloemen verzameling. Minstens denken we dat deze tulpen speciaals zijn. :slight_smile:

![10-20180420_155022|312x500]
(upload://mof8rPU7XC8vqRCnMFcphZsL9ra.jpg)

Mooie plaatjes, Emilio!

Taaltips

Dank u wel Alex.
Uw suggesties -en verklaringen klinken altijd goed.

Lente in Aken:

Maar ook dat is lente in Aken :laughing: :

Wie mij zeggen kan hoe deze bloem of plant heet krijgt een pluim !!!
Op het eiland waar wij meestal vakantie vieren 's winters zie je die bij bosjes.

Misschien is het deze plant ?

http://www.sunshine-seeds.de/Pyrostegia-venusta*-45973p.html

Hartelijk dank Verena, mijn vrouw en ik zijn heel enthousiast nu dat we weten hoe de bloem heet.
Ze groeien overal op de Kanaren en juist het Nederlandse oranje doet ons goed in den vreemde.

https://goo.gl/images/CgzZWF

Graag gedaan! Bedankt ook voor de pluim. :grinning:

De Kanaren? Je bent al te lang in Duitsland, Hans :wink:

Is er geen korte vorm voor de Canarische Eilanden in het Nederlands? In het Duits we zeggen “die Kanaren” ipv. “die Kanarischen Inseln”.

Im Niederländischen nennen wir sie de Canarische Eilanden, Andrea. Eine Kurzform habe ich noch nie vermisst :wink:

Alex je hebt gelijk en ik schaam me gewoonweg, natuurlijk had ik Canarische eilanden moeten schrijven. Als vrienden of bekenden in Duitsland vragen waar we naartoe gaan zeg ik vanzelfsprekend de Kanaren, want als ik zeg we gaan weer naar La Palma, denkt iedereen dat we naar Mallorca gaan en dat klopt niet, La Palma is één van de kleinere, echter wel het gezelligste eiland van de Canarische eilanden en nog niet zo overlopen als de grotere eilanden en met een pracht aan natuurschoon.

Hier woont een merel. We hebben onze nieuwe “onderhuurder” Detlef genoemd, maar vanmorgen heb ik gelezen dat het nest van merels door het vrouwtje wordt gebouwd. Detlef is dus een vrouwtje en zij is overigens ook geen bijzonder slimme vogel, want zij woont boven onze huisdeur. Dat is echt geen goede plek om te broeden.

Wat gezellig, zo’n bovenbuurvrouw :slight_smile:

PS: